j0m eratkan silaturrahim :)

Sunday, February 20, 2011

Bet0l.Juga.Apa.Kata.Anda,En.Izzar.. TAPI....

Assalammualaikum..

m0rning ~
skang tepat jam 7.20pagi hari Ahad..
sepatutnya ak reply surat ini semalam..
NAMUN..
apa kan daya, semalam tiada sehabuk idea p0n di otak ku..
walawei.. ;p

Kepada En.Izzar..
haha.. kamu tidak tahu sampai bila berbalas surat dengan Cik Siti akan berkahir?
kamu tidak tahu? apatah lagi saya?
aku : LAYAN je..
(=^_^=)




http://mdizzar.blogspot.com/2011/02/suratuntukciksitipart-2.html


En.Izzar.....
ini kan muka anda ketika membaca surat saya?
wekkkkkkk! HAHAHA!


*********************************************************

manusia kejam
 En.Izzar..
di sini saya ingin memperbetulkan keadaan..
tidak semua manusia kejam..
masih ada juga manusia yang baik hati..
ya.. saya setuju..
kejam kerana melukakan hati manusia yang lain..
namun, k0nteks 'kejam' sangat luas ya, En.Izzar..
Saya yakin En,Izzar faham maksud saya..
tetapi.. terpulang lah kepada setiap individu itu..
bagaimana dia hendak 'react' terhadap manusia begini..
ada yang menganggap itu semua sebagai dugaan.. ujian.. maka, mereke berserah sahaja..
tetapi.. tidak dinafikan, ada juga yang 'melenting' apabila berhadapan dengan manusia  begini..
(aku cam ckp psl diri ak je? haha)



c0uple ya ?
En Izzar..
Maafkan saya di atas kata-kata saya dalam surat yang lepas..
Itu semua pendapat saya sahaja..
Mungkin pendapat orang lain berbeza?
Mengenai soal 'couple' ini..
ya.. nampaknya saya sangat bersetuju 100% terhadap apa yang dikatakan En.Izzar..
ya.. c0uple sebenarnya hanya bertujuan untuk lebih mengenali & memahami hati budi seseorang..
TEPAT sekali..
tentang 'kenapa PERLU @ MESTI berc0uple @ bercinta kalau akhirnya dilukakan?"
wah.. bijak betul En.Izzar berkata-kata..
tidak semua c0uple berakhir dengan 'luka'..
ada juga c0uple yang berkakhir dengan sebuah perkahwinan..
saya terpaksa mengakui, bahawa saya kagum terhadap mereka yang sudah lama c0uple dan mengakhiri percintaan mereka dengan sebuah perkahwinan..
sudah tentu mereka mempuyai asas kepercayaan yang sangat utuh, kan En.Izzar?
saya bukan nak defend 'couple', En.Izzar..
sedangkan kita berdua pun tahu, senarnya 'couple' ni tidak begitu digalakkan dalam Islam..
c0nclusion nya, terpulang lah pada setiap individu..
tapi.. apa yang pasti..
saya tetap saya..
saya dengan pendirian saya.
saya tidak ingin terlibat dengan 'couple' buat masa ini..
yeah~


jadi.. ak nasihatakan :

"pandai-pandai la kau nak hidup"
HAHA.
ada kena mengena ke?
~~~~~~~~~~~~~~


SAYANG then BENCI ?
En.Izzar..
saya hargai pandangan En.Izzar..
ya, saya akui .. ia memang wasting time..
tapi.. saya tidak dapat mengSTOP perasaan saya..
(aduhai.. kang ak TERluah lg perasaan ak kang)
kalau la saya boleh mengawal perasaan saya,
saya sendiri tidak ingin membenci..
tapi, nak wat macam mana?
huhu.. apap0n.. saya tak dapat nafikan..
ya, sayang itu masih ada..
(arghhh)

situasi yang En.Izzar berikan itu...
semestinya berbeza dengan situasi saya..
dan saya memang tidak dapat memahami situasi tersebut selagi saya tidak mengalaminya..
kerana cinta yang timbul akibat daripada persahabatan yang telah lama wujud dan kemudian berakhir?
hmm... baiklah.. saya fikir-fikirkan...



gr0up ?
hahaha!
nak buat macam mana?
saya sudah pun tubuhkan gr0up tersebut!
dengan bangganya~
apakah kandungan gr0up tersebut?
hmm.. itulah rahsia.. ;)
tapi.. ianya sekadar luahan kami sebagai seorang perempuan ..
Insya'Allah..
kami tidak mencaci maki kaum lelaki..
jangan risau..
^_^

******************************************
baiklah En.Izzar..
seperti yang En.Izzar kehendaki..
saya akan timbulakan pers0alan yang baru..
ok?

tadi kawan saya mengemukakan satu pernyataan yang membuatkan saya berfikir..
(ini x b'maksud selama ni ak TAK b'fikir k. HAHA)

dia bertanya..
"mungkinkah dalam masa sebulan je, perasaan SUKA @ SAYANG @ CINTA b0leh wujud?"

dan En. Izzar nak tahu apa reaksi saya?
saya terdiam sebentar..
lalu berkata..
"boleh la wei.... logik apa.. tak hairan p0n"
tapi.. kawan saya menentang sekeras-kerasnya..
dia berkata
"tak mungkin. aku tak percaya. buktikan kat aku"

*walawei.. cam ne ak nak buktikan kat ko, Ratna?
haha~

Oleh itu..
saya ingin bertanya pendapat En.Izzar mengenai hal ini..
adakah dalam masa sebulan sahaja perasaan itu b0leh wujud?
apa pandangan anda?
adakah kesemua perasaan itu dipengaruhi oleh faktor masa?
adakah semakin lama perkenalan seseorang itu, semakin suka?
atau memang tiada kaitan?



kalau En.Izzar satu kepala dengan saya,
t0l0ng saya buktikan pada kawan saya, Ratna ya..
kalau tidak satu kepala,
berikan hujah-hujah anda..
^_^

oh ya...
saya juga ingin bertanya....
bagaimana ya?
bagaimana ya kita hendak tahu kita sudah jumpa orang yang betul dalam hidup kita?
macam mana ya saya nak terangkan?
En.Izzar faham kan maksud saya?
bagaimana kita nak tahu 'dialah orangnya'?
hihi~.
faham tak?
maaf la.. Bahasa Melayu SPM saya dapat A2 sahaja..
;p

PERHATIAN KEPADA READERS
kami berdua baik saya (Cik Siti) mahupun dia(En.Izzar)
hanya suka-suka dalam membalas-balas entry ini ya..
huhu..
kami tidak bergaduh sama sekali..
hanya meluahkan apa yang nak diluahkan..
kan En.Izzar..?
^^



perasaan aku skang ni!
fuh ! lega !
akhirnya BERJAYA gak ak siapkan entry ni..
setelah lapy ak mati byk kali~
sejak semalam~
mayb dia jelez kot ak main entry2 ni dgn En.Zar..
haha.. ape ke jadah?
ntah knpe..
nak kena hntr kedai ni..
mcm tau2 je ak da nk gaji~
walawei..
abis gaji ak nnt.. :(
huhu..


ok~ selamat Hari Ahad..

2 comments:

r-5 said...

peh gila lah~ hehehe. tak abis2 lagi berdebat deng cik izzar? hhuhhu stylo milo. hik3. kang tak lama lagi melekat la ngn cik izzar tu. huk3.

Eda said...

adehh...panjangnye nak baca...huhu..